SPOTKANIE W KANCELARII PREZYDENTA RP

Przedstawiciele Kongregacji Przemysłowo – Handlowej w Kancelarii Prezydenta

W dniu 13 lipca 2017r w Warszawie, odbyło się spotkanie Prezesa KPH OIG dr Jana Rakowskiego z Ministrem Pawłem Muchą, z Kancelarii Prezydenta RP. W spotkaniu uczestniczyli również v-ce prezes KPH Wiesław Michałowski oraz doradca Prezydenta RP Zdzisław Sokal.

Dr Jan Rakowski zapoznał   Ministra Pawła Muchę z problemami   środowiska małych i średnich   przedsiębiorstw handlowych. Zwrócił uwagę na zbyt małe zainteresowanie się obecnego Rządu w poprawę konkurencyjności tego sektora na rynku. W imieniu KPH przedstawił konieczne zmiany legislacyjne, poprawiające pozycje małych i średnich przedsiębiorstw handlowych. Minister Paweł Mucha zaproponował wspólne rozwiązywanie tych problemów. Wyjaśnił również dlaczego brakuje ostatecznej decyzji co do projektu ustawy o podatku PIT, w zakresie zwolnienia z opodatkowania bonów towarowych , wydawanych w ramach pomocy dla potrzebujących pracowników, z Zakładowych Funduszy Świadczeń Socjalnych , przesłanego  przez KPH do Prezydenta RP we wrześniu 2016r. Minister Mucha poinformował o wątpliwościach Ministerstwa Finansów. Projekt ten przyczyniłby się do zmonopolizowania rynku przez jednego gracza rynkowego, wskazując na firmę Sodexo. Prezes KPH dr Jan Rakowski wyjaśnił istotę projektu i poprosił Ministra Muchę o zorganizowanie spotkania w tej sprawie zainteresowanych stron, bowiem wokół tego projektu nagromadziło się wiele niejasności i celowego wprowadzania w błąd osób podejmujących ostateczną decyzję. Zdaniem dr Jana Rakowskiego zwolnienie z opodatkowania bonów towarowych pozwoli dotychczasowym lokalnym emitentom odzyskać część rynku. Lokalni emitenci to Spółdzielnie Społem , izby i stowarzyszenia kupieckie. Przedstawił zalety tego rozwiązania dla środowiska lokalnego. Omówiono również inne propozycje zmian legislacyjnych , nad projektami którymi pracuje KPH, między innymi   zmiany ustawy o nieuczciwej konkurencji- w zakresie ścigania nieuczciwych praktyk z urzędu, nagminnych promocji, czy też ograniczenia dominującej pozycji w handlu tak na obszarze lokalnym jak i centralnym.

wiesiek